1993 Dél-Afrika. A Benetton exkluzív szerződése értelmében jobb, frissebb fejlesztésű Ford motort kapott, mint az a McLaren, amely csak kényszerből, utolsó megoldásként választotta ezt a motormárkát. Kyalamiban Schumacher keményen támadta Sennát, belülről megkezdte az előzést, amikor a brazil becsapta előtte a kaput. A német hirtelen menetiránynak háttal magát, fékezett, a motor lefulladt, és azonnal kiesett.
Senna később félrevonta Schumachert, hogy helyreigazítsa (a képen egy korábbi nézeteltérésük, az 1992-es franciaországi látható), amiért olyan veszélyes manőverrel megtámadta. Ez volt az egyik jelentőségteljes pillanat, a fiatal versenyző önbizalmának megingatása, ami meghatározó lehetett volna jövője szempontjából. Senna nehezen tűrte az útjába álló lelkes fiatalokat (lásd 1993 Suzuka: az újonc Eddie Irvine felpofozása)
Patrese került a Benettonhoz (Camel szerződése volt), de esélye sem volt az egyre magabiztosabb és dominánsabb Schumacher mellett, aki már megtanulta, megismerte a pályákat. Nem volt ritka, amikor egy teljes kört adott Patresének, de olyan is volt, hogy kettőt. Gondoljuk végig: csak akkor tudunk lekörözni valakit, ha rá bírunk verni kb. másfél-percet, a kb. hetven kör alatt. Ez azt jelenti, hogy átlagban körönként gyorsabbnak kell lennünk nála 1.285 másodperccel ! Nagyon tanulságos volt Schumi számára az 1993-as szezon, mert rányomta bélyegét a test-test elleni küzdelem, nem ritkán Ayrton Sennával! Ez igazi váltóállítást jelentett Schumacher számára, mert arra sarkallta, hogy mindent kihozzon magából. Aki Sennával akar csatázni, annak nemcsak gyorsnak kell lennie, hanem erősnek is, kitartónak, végig a teljes távon kell maximumot nyújtania. Senna köztudomásúlag annyira érezte a versenyt, és a kanyarokat, hogy mindenkinél később mert fékezni. Aki felveszi a kesztyűt ellene, annak először is magasabb mentális fokozatra kellett kapcsolnia, kitolni a lehetséges fogalmát, ehhez bátorság kell, és kifinomult érzék. Ez a rabló-pandúrosdi nagyszerű iskola volt Schumacher számára. Itt csiszolódott ki a jövendő bajnok versenyzői karaktere, a szívós Schumacher, aki a frászt hozza rád, ha a tükörben meglátod, és akit igen nehéz megelőzni, merthogy nagyon későn fékez, és merészebben veszi a gyors kanyarokat.
Ez eddig kétféle stílusra utalt, Schumacherben viszont egyesültek, és tisztán látszott, hogy ő lesz majd Senna keresztje a következőkben. (Mindenkit le lehet győzni, mindenkinek eljön a maga keresztje. Laudának Prost, Prostnak Senna volt a végzete). Schumacher mindezt a meghatározó fejlődést egy hagyományos, Ford V8 motoros kocsiban érte le, amelynek nem volt számítógépes hajtásvezérlése, és amelynek nem volt esélye arra, hogy megnyerjen egyetlen versenyt is.
Olyan keményen és elszántan vezetett, hogy 5-ször is ő futotta a leggyorsabb kört a szezonban, (a többiek: Prost 6, Hill 4, Senna 1), tehát elment a végső határig, rángatta az ördög bajuszát rendesen, totálisan leterhelte a kocsiját, mégis befejezte a versenyeket!
Emlékezetes marad az 1993-as estorili verseny, ahogy taktikában megverte Alain Prostot, és megnyerte a versenyt. Többször is megnéztem a futamot, és nem bírtam rájönni, hol a fenében nyert Schumacher 15 másodpercet. Talán időutazást hajtott végre? Rá kellett jönnöm, hogy gondosan elemzi előre a majdani kerékcserék folyamatát, elképzeli amikor az ő kerekeit kicserélik, a többiek milyen gyorsan tudnak majd menni, és hogy lehetne ezt a legkedvezőbb körben, tehát a legideálisabban kivitelezni. Furcsa, de a mezőny nagyobbik fele nem töri ezen magát, tankolnak a féltávnál, akkor cserélik a kereket is, és különben is majd meglátjuk. Schumacher aprólékosan elemezi ezt a dolgot, időt és energiát szán rá, aztán a versenyen egyszercsak testet ölt, amit elképzelt magának. Egyáltalán nem igaz, hogy ő "csak" gyorsabb mint bárki más, és tör-zúz rohan előre. Szerintem gyakran visszafogja magát, és az a bizonyos Schumacher-effektus, amit neki tulajdonítanak (az a körönkénti csaknem 1 másodperc, amennyivel gyorsabb tud lenni) csak feltételesen alkalmazható, erősen indokolt kockázat során. Enélkül is gyorsabb, igaz nem 1 másodperccel. Viszont amikor nagyon kell, akkor rögtön meg tudja csinálni!
|