1986
Szombaton tehát száraz volt a pálya,és csak kevesen figyeltek oda Ken Tyrrell jóslatára. „Három versenyzőt, Martin Brundel-t, Stefan Bellofot és Ayrton Sennát az élre tippelem. Ők a jövő kiválóságai,és közülük ketten nekem is versenyeznek.”
(Részlet Az Autó Motor 2004 Ápr 21 számából)
1986
A Hátralevő versenyekre négy potenciális világbajnok maradt: Mansell, Prost, Piqeut, és Senna.
A Rombo c. lap Prost Vb-címéhez fűzte a legnagyobb valószínűséget,majd 2% kisebb eséllyel Mansell, 3% kisebbel Piqeut és 7% kisebbel Senna követe őt. A Rombo nem jár mesze az igazságtól. Prost a verseny előtt a következőket mondta:”Nekem Monza és Estoril tetszik,és most úgy érzem,hogy az autóm verseny képes lesz a wiliamsekkel szemben. Senna lotusánál biztosan jobbnak érzem”Hogy a motor valóban a legfontosabb tényező lesz Mexikóban,ezt Mansell is alátámasztotta meg azt is, hogy Prost nem csak hecceget:”Mélybenyomást tett rám Ausztriában a Mclaren porche kombináció. Monzában nekünk jól kell menünk,de Mexikó ismeretlensége miatt még homályos. Szerencsére a japánok Suzuka pályán már nagy magasságú Mexikó versenyt szimuláljuk motorokkal.” És Piqeut:”Mansell azt mondta hogy tőlem nem fél. Nekem viszont minden ellenfelem egyenlő. Prostot is, Sennát, de mansellt is egyformán nehéz legyőzni. A két következő futamot tartom a legfontosabbnak ,és külön szerencsének tartom, hogy Monzát is, Estorlit is szeretem. Az utóbbit kifejezetten érdekesnek tartom, Egy fajta mini Brands Hatch-nek is nevezem. Szerintem az utolsó futamig versenyezni kell, és erre fel is vagyok készülve.” Senna csak ennyit mondott:”A KÖVETKEZŐ PÁLYÁKBÓL LEGGALÁBB KETTŐT SZERETEK”Hogy melyik kettő azt nem árulta el, de az egyik biztosan Estoril, mert ott győzött tavaly.
(részlet Az Autó motor 2004 ápr 21 számából )
1988
Az a prost beszélgetés
1990
Aki elégetett az békülékeny is. Ezt Senna is bizonyította, miután minden, versenyen elérhető értéket, begyűjtőt monzában. 510 napos haragszomrád után nemcsak békejobbot nyújtott volt csapattársának, Prostnak, aki azt elfogadta, hanem a látványtól elképedt tifosik előtt meg is ölelte egymást a két világbajnok. Senna ezzel a gesztussal olyan erkölcsi diadalt aratott,amely sokak megrendültek bizalmát adta vissza a sportág iránt.
(Részlet az Autó motor 2004 ápr21 számából)
1992
Harmadik hungaroringi győzelme után Senna inkább tárgyilagosan és sportszerűen nyilatkozott „Azt hiszem jól vezetem, s győzelmemet elsősorban rutinomnak köszönhetem. Nem számítottam győzelemre, a legtöbb esélyt Patresének adtam. Az elején meg próbáltam vele tartani a lépést, ezután már csak arra figyeltem, hogy a saját tempómat autózzam. A nagy lehetőség akkor adódott, amikor patrese kipördült. Manselltől már a végén nem tartottam, mert rádión közölték velem, neki a második hely is elég a világbajnoksághoz, nem kockáztat majd. Róla még csak annyit:eddig háromszor volt második,igazán megérdemelte a végső sikert,gratulálok neki.
(részlet az Autó motor 2004 ápr 21 számából)
1994
Néhány hónappal később a megrázó eseményeket egy elgondolkodató amatőr videofelvétel járta be a világot. A képen Senna látható a tamburello – kanyarban , Frederico Bendinelli, az imolai pélyét működtető soeis társaság vezérigazgatója Giorgio Poggi versenyigazgató társaságában. Mint kiderült, a brazil versenyző már március elejei tesztelések alkalmával felhívta az illetékes szakaember figyelmét, hogy az egyenetlen pálya miatt az autók a megszokottnál is jobban oda ütnek az aszfalthoz, ahonnan felpattanva irányításuk kérdésessé válik.
Bendinelli úr Senna javaslatára a lyukakat már másnapra feltöltötte. A megoldás tökéletességét megkérdőjelezi az a tény,hogy Senna két hónappal később éppen azon a helyen szenvedett halálos balesetet.
(részlet az Autó motor 2004 ápr 21 számából) |