Gyászoló versenytársak és szurkolók
Senna 1994-es imolai tragédiájával hihetetlen űr, félelem és árnyék borult a formula-1 világára, és hiába az „új üdvöskék” színre lépése és erőfeszítése-a rajongók sebe mindmáig beforratlan, az óta se gyógyul. A fájdalom némileg enyhítenek talán azon megható szavak, melyeket halála a Formula-1 ma is elő legendáiban, a tragédiában követően kellet: „ A formula- valaha élt legjobb pilótája volt”-Niki Lauda
„ A sportág legendája távozott közölünk”-Jackie Stewart
„Egyetlen volt, akitől féltem és tiszteltem”-Alien Prost
„Mérföldkő és kontrol volt mindannyiunk számára”-Michael Schumacher,
No meg az a felejthetetlen egy évtized, amit rajongóinak-megannyi öröm és bosszankodás közepette-maga után hagyott.
Halálának évében, ’94 augusztusában magam is szemlélője lehetem a hungaroringen a hazai nagydíj háromnapos eseményeinek. A verseny előtti estén, némi nosztalgiával vegyes hangulatba a pályát járva halvány pislákoló, apró kis gyertyalángok keltették fel a figyelmemet a dísztribün mögött emelkedő dombok tetején. A körívben rakott szálakat fiatalos, szomorú arcú brazil lányok és fiuk „szertartást ülő” csoportja vette körül, imákat mormolva előbb a lángokba, majd dalokat dúdolva az égre nézve. A pislákoló lángok közepére - néhány rózsaszállal körbe rakva- Senna képét helyezték,a mögöttük kifeszítet nagy nemzeti színű vásznon pedig angolul az alábbi volt
Olvasható: „Soha nem találsz senkit, aki pótolhatná Ayrton Sennát…”
- Mert nem halt ám meg- Szólalt meg kisvártatva egyikük kezére az égre mutatva-, csak más bajnokságba és pályát választott magának ….
Felnéztem az égre,hiszen vigasztaló szavai-akárcsak a mesevilág andalító varázs-olyan jóságosnak és hihetőnek tűnt számomra.
igen feleltem nemsokára – biztosan ott van…
Talán ott lehet fenn köztük ő is mesze, Fanigo ,Clarck, Rindt és peterson mellet,és a földi versenypályákat kinőve egy magasabb régiót választott; S most ott rója a köreit legendás sárga sisakjába,ahol a győzelmeket és a bajnokságokat nem „haladó” számokban és adatokban irják.
(részlet Az autó motor 2004 ápr.21 számából)
|